Was voor de Urkerwitvissers alweer de 3de competitiewedstrijd. Er werd gevist met de vaste stok er stond bijna geen stroming en wind was er nauwelijks. Dus werd er ook licht gevist. Er was vandaag veel bliek maar de brasem liet zich heel moeilijk vangen. Alleen Wim de Boer en Adriaan den Hartog wisten een brasem te vangen en die had je vandaag echt nodig om verschil te maken. Maar goed, de wedstrijd was voor iedereen wel mooi vissen maar het leek wel dat ze geen wormen moesten. bij veel vissers was made en caster nog het beste. Jan Scheve op kop wist ook goed te vangen en verspeelt helaas zijn bonus vis. Thijs de lange zat ook goed bezig en wist toch redelijk knappe vis te vangen en was met 6.3 kilo aan vis zonder brasem dus lekker bezig geweest. Maar vandaag ging het tussen Adriaan den Hartog en Wim de Boer, beiden goed gevist, maar toch kon Adriaan zich vandaag de winnaar noemen. Met dik 7 kilo aan vis gefeliciteerd. Toch weer genoten vandaag en iedereen wist ondanks dat ze niet te groot waren toch leuke aantallen te vangen. Volgende wedstrijd op de steigers van Munnekeburen maar dan met de feeder.
MVoor de witvissers uit Urk was het vandaag de 2de competitiewedstrijd. Er werd gevist aan de Lange Sloot net achter Lemmer. De wind stond dwars over het kanaal. Het was vandaag geen makkelijke visserij, de beten kwamen maar minimaal door. Vooral de stekken tussen de kopstekken was het moeilijk toch had je echt een mooie bonus vis nodig om nog een goed resultaat te vissen. Dat lukte Thijs de Lange hij wist in het midden van zijn vak een vis te vangen van minimaal 2 kilo en wist zich daardoor toch nog naar een 4de plaats te vissen. Maar vandaag ging het tussen Adriaan den Hartog en Melle v.d. Heide. Het ging er om spannen wie deze wedstrijd zou winnen. Het was Melle die met ruim 13 kilo de 1ste plek wist te behalen net voor Adriaan, die een dikke 12 kilo aan de weegschaal kon hangen. Beiden hadden dus een mooi net vis met de weging aan te bieden. Otto v Horssen werd nog knap derde met ruim 5 kilo. Het blijft een mooi viswater met soms verassende vangsten zo bleek maar weer vandaag.. De volgende wedstrijd is op Beukerskanaal maar dan met de vaste hengel. De zomercompetitie van de Urkerwitvissers is weer van start gegaan. Er werd vandaag gevist bij Camping De Kluft op de weerribben. Het was erg mistig over het water en de visserij was heel stroef en er werd zoals verwacht wat kleine vis gevangen. Otto v Horssen begon op de staart wel goed en wist gelijk een mooie zeelt binnen te halen. Maar ving daarna alleen nog kleine vis, en daar bleef het bij. Voor de rest van de vissers was moeilijk en moesten het doen met alleen af en toe wat kleine vis. Aan de andere kant op kop ging het wel beter. Lub Snijder wist in begin kleine vis te vangen maar later in de wedstrijd werd zijn vis groter, mooie voorn en zelfs 2 brasem wist hij te vangen. En dat was genoeg vandaag voor de eerste plek. Ook Jan Scheve wist op plek 4 een mooie bonus vis te vangen een mooie brasem die hem de derde plek bezorgde hier werd hij derde mee. Het was vandaag een moeilijke visserij maar de kop is er af en het was weer genieten met elkaar. En hopelijk wat betere vangsten Winnaars gefeliciteerd Na de betere omstandigheden van vorige week. Was het vandaag onder een strakke koude wind en guur weer totaal anders. Nu was het in de Urker haven afzien voor de vissers . Kan wel een mooi verhaal maken maar zal het maar kort houden. Het was gewoon slecht geen beet te krijgen. Er waren wel een paar vissers met een donderpadje maar dat was het. Alleen Otto van Horssen wist na het ingooien begin wedstrijd gelijk beet te krijgen en ving een dikke winde van 800 gr. Dus die zat gelijk lekker op zijn kist. De rest snel maar inpakken en snel naar huis. Met nog 1 wedstrijd te gaan kan Melle van der Heide de titel niet meer ontgaan. Maar de plekken 2 en 3 staan nog helemaal open. Dus hopen dat we het de volgende keer goed af kunnen sluiten. Twas weer eerlijk vertoeven vandaag in de haven van Urk. Het beloofde niet veel goeds weer het zou koud en nat worden. Visserij beloofde ook niet veel goeds .de hele week al geen visser te zien aan de haven mede door slechte vangsten. Maar wat liep het weer anders en het gezegde elke week weer anders bleek wel. Vanaf het begin werd er gelijk vis gevangen kleine voorn maar ook knappe voorn en winde tussendoor. Iedereen zatt wel goed in de vis en was nog niet te zeggen wie deze wedstrijd zou winnen . Je moest meer dan 100 vissen vangen anders deed je niet mee. Melle vd heide kun je dit toevertrouwen hij wist best heel veel voorn te vangen. Hij bleef maar onder in vissen want dit ging goed .lub snijder ging wel op half water vissen om zo met aantal een goed resultaat te vissen. Maar jan scheve helemaal in de hoek voor deze keer wist ook met regelmaat goed door te vangen met zelfs een bonus vis van 500gr .maar met wegen bleek toch melle vd heide iedereen de baas en wist met meer dan 8 kilo de wedstrijd te winnen. Andere vak werd gewonnen door Jan scheve met dik 6 kilo vis . Lub snijder met 5.8 kilo werd 2de en het andere vak werd henk weening 2de met 5 kilo. Maar iedereen had een mooi netje vis en wat werd verwacht .liep het totaal anders vandaag. Iedereen kon terug zien op een geslaagde visdag en nu al zin in de volgende keer maar zal dan wel weer anders zijn. Vandaag viste de Urkerwitvissers alweer de derde competitiewedstrijd van deze winter. Het beloofde geen goede vooruitzicht met regen en wind. Morgens ging het nog wel maar zou snel minder worden. Daarom besloten om allemaal op de Dormekade uit te zetten met de wind in de rug. Dat het peuteren zou worden werd verwacht voorn was er bijna niet te vangen. Melle v/d Heide begon wel voortvarend gelijk een mooie winde maar dat was het ook dan wel . Henk Weening wist zelfs geen beet te krijgen . Otto van Horssen wist wel vis te vangen maar alleen gondel moest hij het mee doen. Vlak voor het einde wist ook Henk nog 2 voorns te vangen. Het andere vak was al zo niet beter alleen gondel en het leek wel dat ze al kleiner werden .Jan scheve nog wel af en toe wat groter .maar was gewoon peuteren vandaag .weer werd ook al slechter dus was echt afzien .maar is wintercompetitie maar dit was echt herfstweer. Maar voor de competitie deed Melle goede zaken met weer voor derde keer op rij zijn vak te winnen Otto van Horssen werd knap 2de .. Het andere vak werd gewonnen door Jan scheve met 1800 gr had hij het hoogste gewicht vandaag. Lub snijder werd 2de met 1300 gr. haven Urk dus niet best vandaag peuteren peuteren peuteren hopen op betere tijden. De witvissers uit Urk hebben vandaag een 2de competitiewedstrijd in de Urker haven gevist. Ook dit keer werd er in 2 vakken gevist er werd vis gevangen maar wat waren ze klein. Maar desondanks was het met dit weer zeker weer genieten. De visserij was erg wisselend je begon tegen de bodem te vissen wat meestal gelijk vis opleverde maar vandaag zette dat niet door. Dan maar op de bodem weer gelijk weer vis ook iets groter. Jan scheve wist zo zelf een echte wintervoorn te vangen maar hoe snel ook het hield na een paar visjes daarna weer op. Vandaag ging het wel beter op half water Melle v/d Heide wist op deze manier zo toch krap 200 stuks te vangen pffff wat een vis in 4.5 uur vissen. Hij wist zo zijn vak te winnen met bijna 6 kilo. Maar ook Henk Weening deed het zeer verdienstelijk hij werd knap 2de met 4.400 kg .in het andere vak Dormakade was nu even anders uit gezet in de hoop minder gondels te vangen. Want dat was vorige keer om moe van te worden was toen geen voorn te vangen. Gelukkig nu iets beter meer witvis maar wat waren ze klein Eef Coenen had dik honderd visjes maar gewicht moest hij met dik 2 kilo genoegen nemen. Adriaan den Hartog wist dit vak te winnen met ruim 3 kilo. Maar ondanks de kleine vis was het fijn en maar hopen op iets grotere vis over 2 weken. De Urkerwitvissers van de blijde baars zijn weer begonnen met de wintercompetitie in de Urker haven. Onder prachtige weersomstandigheden was het toch een wedstrijd met twee gezichten. De wedstrijd was verdeelt in twee vakken waaronder Dormakade en de kant van de zeebodem. De tijd van grote wintervoorns wat deze visserij zo bijzonder maakt is de afgelopen twee jaar door verschillende omstandigheden snel verandert. Het is voornamelijk kleine voorn wat er nu gevangen wordt. Dat wil zeggen dat vissen van drie en vier gram dobbers nu is veranderd naar anderhalf tot twee gram. 's ochtends om kwart over zeven wordt er geloot en de stemming zat er goed in. De verwachting was dat er vandaag de aantallen het verschil zou maken want je moest toch wel meer dan 150 vissen te vangen om bovenaan mee te doen. Vak Dormakade In dit vak liep het anders dan verwacht, er werd vanaf begin gondels gevangen dus werd het zoeken geblazen om de voorn op de plek te krijgen. Maar het bleek al snel dat dit vandaag heel moeilijk zou worden. Toch wist Adriaan den Hartog dit vak te winnen met krap drie kilo aan grondels. De tweede plek was voor Jan Scheve en derde werd Otto van Horssen. Vak Zeebodem Aan deze kant werden de voorns wel gevangen en was het dus van belang om veel aantallen te vangen. Met regelmaat wist lub snijder voorn aan de haak te slaan waarbij af en toe een wat grotere voorn tussen zat. Henk Weening en Johnny de Vrede wisten ook goed te vangen en hun voorn leek wel wat groter te zijn maar de laatste twee uur van de wedstrijd was het Melle van der Heide die liet zien deze visserij goed te beheersen. Er moest op het laatst zelfs het schepnet bijgehaald worden om zo de vis binnen te halen en de eerste plaats veilig te stellen Eerste werd melle van der heide met 4.950 gram tweede lub snijder met 4.460gram en derde henk weening met 4.400gram Volgende week de tweede wedstrijd met hopelijk aan beide kanten veel vis. |
Blogs archief
Mei 2026
|






