Was voor de Urkerwitvissers alweer de 3de competitiewedstrijd. Er werd gevist met de vaste stok er stond bijna geen stroming en wind was er nauwelijks. Dus werd er ook licht gevist. Er was vandaag veel bliek maar de brasem liet zich heel moeilijk vangen. Alleen Wim de Boer en Adriaan den Hartog wisten een brasem te vangen en die had je vandaag echt nodig om verschil te maken. Maar goed, de wedstrijd was voor iedereen wel mooi vissen maar het leek wel dat ze geen wormen moesten. bij veel vissers was made en caster nog het beste. Jan Scheve op kop wist ook goed te vangen en verspeelt helaas zijn bonus vis. Thijs de lange zat ook goed bezig en wist toch redelijk knappe vis te vangen en was met 6.3 kilo aan vis zonder brasem dus lekker bezig geweest. Maar vandaag ging het tussen Adriaan den Hartog en Wim de Boer, beiden goed gevist, maar toch kon Adriaan zich vandaag de winnaar noemen. Met dik 7 kilo aan vis gefeliciteerd. Toch weer genoten vandaag en iedereen wist ondanks dat ze niet te groot waren toch leuke aantallen te vangen. Volgende wedstrijd op de steigers van Munnekeburen maar dan met de feeder.
MVoor de witvissers uit Urk was het vandaag de 2de competitiewedstrijd. Er werd gevist aan de Lange Sloot net achter Lemmer. De wind stond dwars over het kanaal. Het was vandaag geen makkelijke visserij, de beten kwamen maar minimaal door. Vooral de stekken tussen de kopstekken was het moeilijk toch had je echt een mooie bonus vis nodig om nog een goed resultaat te vissen. Dat lukte Thijs de Lange hij wist in het midden van zijn vak een vis te vangen van minimaal 2 kilo en wist zich daardoor toch nog naar een 4de plaats te vissen. Maar vandaag ging het tussen Adriaan den Hartog en Melle v.d. Heide. Het ging er om spannen wie deze wedstrijd zou winnen. Het was Melle die met ruim 13 kilo de 1ste plek wist te behalen net voor Adriaan, die een dikke 12 kilo aan de weegschaal kon hangen. Beiden hadden dus een mooi net vis met de weging aan te bieden. Otto v Horssen werd nog knap derde met ruim 5 kilo. Het blijft een mooi viswater met soms verassende vangsten zo bleek maar weer vandaag.. De volgende wedstrijd is op Beukerskanaal maar dan met de vaste hengel. |
Blogs archief
Mei 2026
|
